Lockdown 28

Jeg synes faktisk tiden bare flyr og synes nesten den kan stoppe opp litt. Nå har jeg vent meg veldig til denne tilværelsen, som egentlig ikke er så anderledes enn vanlig for meg bortsett fra det at jeg ikke er på jobb. Jeg er kanskje litt hjemmekjær og ikke så sosial som jeg tidligere har tenkt at jeg er. Jeg føler faktisk ikke at jeg har sett vennene mine noe mindre enn vanlig, og det har jeg kanskje ikke heller for det er ikke så ofte vi samles. Det har litt med mine arbeidstider å gjøre, at de fleste nå har små barn og noen bor i Oslo. Men vi holder hele tiden kontakt på telefon og sosiale medier, og denne tiden har fått meg til å innse at sosiale medier faktisk er sosialt. Det virker ikke sånn når vi alle sitter på telefonene hele tiden, men det er jo sånn jeg holder kontakten med vennene mine. Vi ringer, tagger hverandre i innlegg, sender hverandre videoer og snapper. Hadde vi ikke gjort det så hadde jeg følt meg ekstremt ensom nå.

Dag 25 av lock down (mandag) er faktisk første dagen etter vi stengte hvor jeg var sosial og ute av huset annet enn for å gå tur. Da kom søsteren min hjem på påskeferie så jeg besøkte familien. Vi satt alle med en meters avstand, det er godt de har stor stue! Etterpå besøkte vi svigerfar som hadde bursdag, Jeg skålet med kona hans og merket at jeg gjerne kunne gjort det utover kvelden, det var så koselig! Men vi hadde en 6-åring på besøk som måtte hjem og legge seg.

Jobben min er veldig sosial da vi har mange kunder innom i løpet av dagen, men det blir en helt annen form for sosial og den savner jeg faktisk ikke så veldig. Det er nesten litt rart, men det har kanskje med at jeg ikke er så glad i small talk og det er det veldig mye av på jobb. For noen dager siden fikk vi vite at vi kan åpne salongen igjen 27. april, og det er kjempebra! Men, jeg ble ikke hoppende glad av å høre det. Det har jeg nesten litt dårlig samvittighet for, men jeg gleder meg faktisk ikke. Jeg vet at når vi åpner igjen så blir det mye mer hektisk enn vanlig, med strengere rutiner. Det blir et veldig temposkifte fra hvordan jeg har det nå. Misforstå meg rett, jeg elsker jobben min, kollegene mine og kundene! Det er bare veldig lange dager.

Legg igjen en kommentar